Blogg

RSS

Flyttfirma i Stockholm – utrikesflytt

11 Mar 2024

För den som tänker flytta utomlands kan själva flytten i sig bli en utmaning. Men vid en flytt inom Europa kan en flyttfirma i Stockholm hjälpa till.

Att få ett jobb utomlands under kortare eller längre tid kan vara spännande och berikande. Men allt vill man kanske inte lämna bakom sig. Några inventarier och möbler kan vara bra att ha med sig för att dämpa eventuell hemlängtan, medan en del annat måste magasineras på hemmaplan.

Erik har fått ett utlandsuppdrag och tillsammans med sin familj ska de bo under tre år i Bryssel. De har redan sålt sin bostadsrätt och ska hyra en lägenhet på sin nya bostadsort. Men i lägenheten i Bryssel får de inte plats med alla sina tillhörigheter. Pianot vill de ha med sig för mysiga stunder men den böhmiska kristallkronan får stanna hemma tillsammans med en rad andra prylar.

Flyttfirma i Stockholm – transport och städning

En flytt utomlands kräver framförhållning. Hur ska ömtåliga saker packas för att komma fram i oförstört skick?. Måste särskilda packlådor användas och var får man i så fall tag i sådana? För att få hjälp med alla flyttbestyr, kontaktar Erik en pålitlig flyttfirma i Stockholm. Firman har turer minst en gång i månaden till norra Europa. Firman kan ge råd om hur allt ska packas och dessutom får Erik tips om magasinering av möbler och annat.

“Hur ska vi göra med flyttstädning?” frågar Eriks fru när de packat färdigt allt. “Det hinner vi inte göra själva och jag har hört att vår ordförande i bostadsrättsföreningen är lite kinkig”, fortsätter hon. Erik tar tag i problemet och ringer till flyttfirman, som har städare med stor erfarenhet av just flyttstädning. Firman lämnar en detaljerad lista över vad som ingår i uppdraget och tar helt och hållet ansvar för att flyttstädningen blir godkänd.

Mäklare i Sollentuna hjälper dig ordna bostad åt utflyttande barn

16 Jun 2023

Oroar du dig för att barnen inte kommer kunna flytta hemifrån? Ta hjälp av mäklare i Sollentuna och få hjälp med downsizing för att köpa flera lägenheter.

I dag undrar många föräldrar hur de ska ha råd att ordna bostäder till barnen när det är dags för dem att flytta hemifrån. För tidigare generationer var det fullt möjligt att få tag på en hyresrätt med rimlig hyra, men den möjligheten tillhör idag endast den som stått många år i bostadskö. I alla fall i området runt Stockholm.

Självklart vill man ge sina barn den frihet de förtjänar när de börjar närma sig 20. Men att kunna köpa bostadsrätter rakt av till barnen är det mycket få föräldrar som har råd med. I stället kan man se en trend på bostadsmarknaden av downsizing mycket tidigare i livet än tidigare. Föräldrar säljer helt enkelt sina egna hem för att kunna köpa två eller tre mindre bostäder åt sig själva och sina barn.

Sälj en villa hos mäklare – köp flera mindre lägenheter

Om detta är en tanke som lockar dig, kan du med fördel ta kontakt med en mäklare. I Sollentuna finns det ett stort urval av olika mäklare som specialiserat sig på olika typer av objekt. Många av dem arbetar på mäklarfirmor som har god översikt över hela Sollentunas bostadsmarknad, och du kan alltså få hjälp med såväl försäljning som efterföljande nyanskaffning.

Du som bor i en villa i Sollentuna har goda möjligheter att köpa flera mindre lägenheter efter försäljning. Särskilt om du och din familj ägt villan under en längre tid, då området haft en mycket god prisutveckling de senaste decennierna.

Mer information om mäklare i Sollentuna hittar du hos: mäklareisollentuna.se

Flyttfirma tar bort stressen i Stockholm

23 May 2023

Är du en av dem som drömmer om en enklare och mindre stressig flytt? Var smart och kontakta en flyttfirma i Stockholm. De underlättar din flytt rejält.

Sara kände en enorm stress inför flytten som väntade. Hon hade flyttat förut och visste exakt hur tungt och stressigt det var. Nu när det dessutom var inne i Stockholm, så kändes allt överväldigande. Sara beslutade sig ganska tidigt för att ta hjälp av en flyttfirma. Hon kunde inte sköta flytten själv och hade ingen att fråga.

Trots att Sara skulle ta hjälp av en flyttfirma, så var det många saker hon behövde ordna med. Som att rensa och packa sina saker. Dessutom var hon ganska nervös över att anlita en flyttfirma. Att lämna bort ansvaret för hennes privata saker kändes minst sagt olustigt. Men hon litade på att de skulle vara i goda händer.

Välj rätt flyttfirma

Sara hade ingen aning om hur hon skulle välja flyttfirma och vad hon skulle tänka på. Som tur var fick hon rekommendationer om flera, däribland TBA transporter, som kunde sköta flytten klockrent. Flyttfirman kom på den bestämda dagen och tiden och påbörjade genast att bära ned sakerna till transportbilen.

Transportbilen var anpassad just för att transportera bohag och de som arbetade var utbildade om hur de skulle bära tunga saker. Sakerna var i trygga händer och Sara kände en lättnad över att flytten hade gått så smidigt som den gjorde. Hädanefter skulle hon alltid ta hjälp av en flyttfirma.

Få professionell hjälp med din flytt - Enkla tips för att hitta rätt flyttfirma

16 May 2023

Att flytta kan vara en stressig upplevelse. Det finns så mycket att göra - packa ihop hela ditt liv och hantera själva flytten. Men att anlita en pålitlig flyttfirma kan göra hela processen mycket smidigare och mindre påfrestande för dig.

Svenskar flyttar i genomsnitt cirka 10 gånger under sin livstid, och de flesta har någon gång hamnat i situationen där de behövt packa ner alla sina ägodelar inför en flytt till en ny bostad. Flytten kan vara fylld av stress och krav på att uppfylla olika måsten. Men du behöver inte låta flytten bli överväldigande och stressig. Genom att anlita en erfaren flyttfirma kan du överlåta en stor del av arbetet till proffs. Flyttfirman tar hand om själva flytten åt dig, vilket innebär att du slipper be om hjälp från familj och vänner eller hyra en egen bil. Istället kan du fokusera på att städa upp det gamla hemmet eller till och med överväga att anlita en städfirma för att sköta den biten. Möjligheterna är många när du har rätt hjälp vid din sida.

Hela flytten eller delar av den - Anpassa efter dina behov

En professionell flyttfirma på Södermalm kan hjälpa dig med hela flytten eller bara vissa delar av den - valet är helt upp till dig. Det finns flyttfirmor som erbjuder hjälp med att packa ner hela ditt hem och ser till att allt blir ordentligt och säkert packat. De tar hand om möbler och ser till att dina mest ömtåliga ägodelar blir hanterade på rätt sätt. Självklart kan du välja att göra detta på egen hand, men att anlita en flyttfirma kan göra hela processen mycket enklare och mindre stressande för dig. Istället kan du ägna din tid och energi åt viktigare saker, som att planera hur du ska inreda ditt nya hem eller vilka tapeter du vill ha i vardagsrummet. Dessutom kan du känna dig trygg eftersom en pålitlig flyttfirma lämnar en försäkring på utfört arbete och har lång erfarenhet av att hantera ömtåliga föremål och möbler.

Så hittar du rätt flyttfirma för dig

Innan du bokar flytthjälp är det viktigt att jämföra flera olika firmor och de tjänster de erbjuder sina kunder. De flesta professionella firmor erbjuder kostnadsfria offertförfrågningar. Genom att begära in flera offerter får du möjlighet att jämföra priser och tjänster. Ett annat bra tips är att läsa recensioner från tidigare kunder och även fråga vänner

och familj om de kan rekommendera någon firma som de själva har anlitat. Kom också ihåg att boka flyttfirman i god tid inför din flyttdag, särskilt om du planerar att flytta under sommaren eller populära helger då många väljer att flytta.

Med rätt flyttfirma vid din sida kan du göra din flyttupplevelse smidigare och mindre stressig. Så ta tag i flyttplaneringen i god tid, välj en pålitlig flyttfirma och låt dem hjälpa dig att ta hand om hela eller delar av din flytt. Då kan du fokusera på att se fram emot ditt nya hem och en ny spännande fas i livet.

Flyttfirma Östermalm - tips och råd inför flytten

7 May 2023

Att flytta är någonting som kräver planering och där man gör bäst i att vara fokuserad på vad som ska göras. Det handlar om mer än att bara bära och transportera bohaget från den gamla bostaden till den nya.

Ska du flytta på Östermalm så handlar det om att du också måste tänka på vissa saker. Vi tittar närmare på några av dessa och ger en del andra värdefulla tips här nedan och i form av punkter:

  • Förbered! Det finns inget värre än att hjälpa en kompis att flytta som inte har förberett någonting. Inga saker är packade, möblerna står där de alltid har gjort och flyttbilen är inte hämtad. Man viger en lördag för att vara snäll och så orkar kompisen i fråga inte ens packa sina egna kartonger. Kort sagt: orkar du inte förbereda din flytt - anlita en flyttfirma på Östermalm istället.
  • Överväg en flyttfirma på Östermalm. Det senare är ingen dum idé oavsett. En flyttfirma på Östermalm kan hjälpa dig med din flytt från start till mål - eller ta hand om delar av den. De flesta företag i flyttbranschen erbjuder flexibla lösningar som fullt ut anpassas mot dina behov. Det bästa är att det också ger en garanti på att din flytt sker säkert och där ditt bohag kommer fram i ett helt skick.
  • Planera. Du bör se till att alla försäkringar, abonnemang och annat är uppsagda eller flyttade. Gör en adressändring och en flyttanmälan. Även i övrigt så blir planeringen viktig. Börja packa i god tid innan flyttdagen. Se till att ordna med en flyttbil - vilket kan vara svårt i Stockholm om man är ute i sista stund! - och se till att du har exempelvis skruvat bort ben från soffa och säng. Ju mer du planerar för, desto enklare blir din flytt att genomföra.
  • Städning. Du kommer i slutet av din flytt att bli tvungen att återvända till bostaden för att genomföra en flyttstädning. Även här kan professionell hjälp vara lösningen. Liksom vid en flyttfirma på Östermalm så blir en städfirma en garant för ett kvalitativt jobb där du slipper en massa problem. En flyttstädning är både krävande och kan - vid ett misslyckande - leda till att man får betala de nya ägarna till bostaden en massa pengar.

Tunga lyft - ska du flytta någonting tyngre?

6 May 2023

I genomsnitt flyttar svensken 10 gånger under en livstid. Få av dessa flyttar sker med flytthjälp och därför så kan också de flesta skriva under på att en flytt innebär ett ganska stort projekt som måste planeras noggrant. Minsta miss skapar problem och man har ofta bara en dag på sig att flytta sitt bohag från en bostad till en annan. Därefter ska också den obligatoriska flyttstädningen genomföras.

Det tar tid, det är jobbigt och det handlar dessutom om en fysisk prövning där man i många fall också bör ta professionell hjälp. Ska man exempelvis bära någonting tungt, otympligt och svårhanterat så riskerar man dels att skada sig själv och dels också föremålet som ska bäras. Utöver detta så riskerar även, givetvis, de andra som är med som bärhjälp att göra sig illa.

Välj professionell hjälp för tunga lyft

Att flytta exempelvis ett vitrinskåp, ett piano eller ett kassa- eller vapenskåp bör därför ske av kunnig, erfaren personal som antingen - beroende på förutsättningarna som finns - bär med muskelkraft och hjälpmedel som bärremmar, eller som väljer att använda exempelvis en lift för att få ut föremålet via exempelvis en balkong eller ett fönster.

Det senare är ofta en användbar lösning vid tunga lyft: man har en kran som lyfter ned exempelvis pianot och detta ger i sin tur en mer effektiv procedur - men som även den är farlig och som kräver både kunskap, utbildning och erfarenhet. Minsta fel kan innebära fruktansvärda olyckor och vid sådana tillfällen krävs även att exempelvis gatan spärras av och att ordentlig skyltning i informerande syfte används.

Kort sagt: ska du flytta och har saker och föremål som du vet är tuffa att flytta - se direkt till att anlita en firma inom tunga lyft som kan hjälpa dig både med lyft och transport av föremålet i fråga. Det är värt att betala för.

Läs mer kring tunga lyft på denna sida: tunggruppen.se

Mäklare i Upplands Väsby hjälper dig att sälja din bostadsrätt

29 Mar 2023

Ska du sälja bostadsrätt i Upplands Väsby? Kontakta en kunnig mäklare med lokalkännedom, för att få tips, råd och hjälp. För en smidigare bostadsaffär.

Alla behöver någonstans att bo. Kraven på bostaden förändras ofta efterhand och allt eftersom antalet boende växer eller krymper. När du står beredd att sälja bostadsrätt i Upplands Väsby kan du kontakta en kunnig mäklare, för att göra processen lättare och kortare. Kanske ska du flytta långt, eller har hittat din drömbostad på nära håll? Oavsett anledning till flytt kan en mäklare hjälpa dig.

Bostadsmarknaden är för många lite mer komplicerad än de trodde vid första anblicken. Det är trots allt ett stort beslut och för många livets största affär. Det är oftast inte ett beslut som tas lättvindigt och det kan vara skönt att ha en kunnig mäklare vid din sida.

Mäklare vet vad som händer i Upplands Väsby

En mäklare kan hjälpa dig med mer än du tror. De kan hjälpa dig med allt från homestyling, till städfirmor och annonsering. På dagens bostadsmarknad är det viktigt att din bostad sticker ut och får många “klick”. På så vis går det lättare att sälja bostadsrätt i Upplands Väsby.

Du kan kontakta en mäklare när det är dags att sälja eller köpa. Du behöver ju trots allt någonstans att bo. Det spelar ingen roll om du har mycket specifika önskemål eller om du är öppen för allt, en mäklare kan bostadsmarknaden utan och innan. De har fingret på marknadens puls och kan ge råd kring nya objekt och rimliga prissättningar.

Tunga lyft - tips och råd

27 Mar 2023

Ska du flytta så kommer du säkerligen också att stöta på en del föremål som väger mer än andra. Tunga lyft måste hanteras på ett speciellt sätt och viktigt att tänka på är att man alltid - utan undantag - sätter både sin egen och andras hälsa i främsta rummet.

Om man lyfter fel så kan man skada sig - och om man bär på ett felaktigt sätt så kan det också ske olyckor som får fruktansvärda konsekvenser. Tunga lyft ska alltid planeras och genomföras på ett säkert sätt. Här nedan tänkte vi rada upp några tips som kan hjälpa dig och dina vänner vid din flytt:

  • Planera era tunga lyft. Det finns nästan alltid ett föremål som väger mycket. Felet många gör är att man sparar detta till sist - vilket är helt ologiskt då man vid detta tillfälle redan är trött och har tappat fokus. Se till att lyfta bokhyllan - eller vad det nu än må vara - först och se till att ni planerar kring hur ni både ska lyfta och bära. Mät gärna innan så att ni med säkerhet vet hur ni ska vrida den för att få ut den genom dörrar och ner för eventuella trappor.
  • Använd bärsele. Det är ingen slump att ryggskott och flyttar ofta hör ihop. Folk lyfter fel och använder ryggen snarare än benen - där störst muskler finns. Ska ni utföra tunga lyft tillsammans i en grupp så kan bärselar vara ett bra verktyg. Dessa fördelar tyngden jämnt mellan er och detta oavsett hur längdskillnaden ser ut. Ni bär bekvämt och lyfter med rätt muskler.
  • Kommunicera - hela tiden. En annan nyckel för att lyckas med tunga lyft handlar om att prata med varandra. Hur går det, är det för tungt, har du ett bra grepp, snart kommer ett trappsteg, behöver du vila? Genom att kommunicera så vet ni hela tiden hur alla upplever bärandet. Det är viktigt sett ur ett säkerhetsperspektiv.

Magasinering i Täby för säkerhets skull

10 Mar 2023

Ibland vill man vänta med att slänga möbler tills man känner sig säker. Istället för att göra sig av med dem kan man använda magasinering i Täby så länge.

Det hade varit dags för Kristin och Anders att ta nästa steg. Det vill säga att nu flytta ihop. Bli sambor. Båda hade provat det förut med olika resultat. Så därför var det lite läskigt för båda två. Innan de skaffade något gemensamt var nästa boende Anders lägenhet då den var störst. Senare skulle de köpa en lägenhet tillsammans.

Kristin hade bestämt sig för att inte kasta de möbler som inte fick plats hos Anders. Hon ville ha dem som en trygghet om något skulle gå på tok. Online hade hon hittat ett ställe där hon kunde förvara sina saker. Hon berättade för Anders som tyckte det var en bra idé. De kunde passa in i en lägenhet de köpte tillsammans.

Magasinering en trygghet

Företaget som erbjöd magasinering i Täby till bra pris kontaktades och en tid bokades in för hämtning. Sakerna skulle förvaras där tills vidare och det var bara för Kristin att kontakta dem när det var dags att hämta grejorna. Företaget försäkrade att lokalerna var säkerhetsklassade och att de hade kontakt med både larmföretag och Anticimex.

Paret flyttade ihop i Anders lägenhet och nu när Kristin visste att hennes saker fanns i förvar om hon ville ha dem kunde hon slappna av. Låta sig dras med i lyckan över att vara sambo med Anders. Tids nog skulle hon kontakta magasineringsföretaget och informera om sitt beslut. Om möblerna skulle in i nya bostaden eller säljas.

Effektiv och snabb kontorsflytt i Stockholm

19 Feb 2023

När företaget växt ur kontoret behöver man inte lägga ner för det. Då byter man till en ny lokal och tar hjälp av en flyttfirma med kontorsflytt i Stockholm.

Att flytta ett kontor är verkligen inte alls som att flytta som privatperson. Ett kontor har kunder, behöver hålla igång en verksamhet och låta anställda komma till jobbet varje dag. Kommer någon ens ihåg hur man hanterade det elektroniska eller har alla gått i pension eller avlidit? Det är mycket att tänka på.

Att planera flytten är ett uppdrag som startas i god tid. Om kontorsmöbler, belysning, datorer, övrigt material och ett fikarums inventarier ska åka på utflykt i Stockholm måste någon hålla i taktpinnen. Det innebär att någon måste veta, inte bara tycka eller tro, var skåpet ska stå. Och skrivbordet, blommorna och allt annat.

Kontorsflytt med extra allt

En kontorsflytt i Stockholm gör man inte själv, och det är heller inget som de anställda ska åstadkomma. Det är ett jobb som endast passar en professionell flyttfirma av flera anledningar. Förutom det fysiska arbetet med att bära och kånka tunga möbler och annat har man en tidsaspekt att arbeta mot. Allt ska fungera när nästa arbetsdag börjar.

Här behövs förstås samarbete mellan flyttansvarig på kontoret och den flyttfirma man anlitar. Det tar en bråkdel av tiden om de som arbetar med flytten faktiskt blivit informerade om var sakerna ska stå. Sedan kan ansvariga på företaget samt anlitat elbolag och andra koppla in ljus och datorer och göra färdigt.

En korrekt kontorsflytt kräver kompetens

8 Dec 2022

Ser man till hur många företag som finns i Stockholm och hur varierande resultat alla dessa visar upp så kan man också förstå varför det sker ett väldigt frekvent bytande av lokaler i staden. Det vill säga; går ett företag bra så kanske man anställer nytt fok och måste därigenom byta sin mindre lokal mot en större sådan. Detsamma gäller om ett företag har problem med sin lönsamhet och kanske av den anledningen tvingas byta lokal till en billigare – och mindre – sådan.

Oavsett anledning så är flyttar något som är vanligt i Stockholm och det är sällsynt att man ser att ett företag sitter kvar i samma lokaler under en väldigt lång tid. Som exempel på detta kan vi nämna IBM:s flytt i Kista från lokaler som man haft sedan -70-talet och som man till mångt och mycket förknippats med. Ser man att en sådan jätte plötsligt byter lokaler – ja, då kan man också förstå varför så många andra, mindre företag gör samma sak.

Gemensamt här är att varje företag i Stockholm vid sina flyttar använder sig av professionell hjälp och att man gör detta med vissa krav på arbetet i fråga. Det vill säga, en kontorsflytt – som det till stor del handlar om då företag i Stockholm flyttar – kräver att den flyttfirma som anlitas klarar av att leva upp till vissa krav och det är också därför som man ser att vissa flyttföretag som regel blir mer anlitade än andra vid en kontorsflytt; trots att de kanske kostar lite mer pengar än vad konkurrenterna gör.

Vilka krav ställer man då som företagare inför en kontorsflytt i Stockholm? Jo, vi radar upp några av dessa så blir bilden lite klarare av vad vi menar och varför en kontorsflytt kräver mer kompetens än vad en vanlig flytt hos en privatperson gör.

  • Sekretess. Det här är viktigt. Vid en kontorsflytt så kommer flyttfirman i kontakt med dokument och med datorer där känslig information finns och denna får under inga som helst omständigheter föras vidare.
  • Tiden. En kontorsflytt måste ske på ett effektivt sett och den måste följa den överenskomna tidsplanen. Varför? Jo, av förklarliga skäl. Ett företag har inte råd att förlora dyrbar tid och måste snabbt kunna sätta igång med arbetet igen i de nya lokalerna.
  • Känslighet. Att packa, bära och frakta känsliga saker som datorer kräver att de anställda verkligen vet vad de gör. Kort sagt; går en dator sönder vid en kontorsflytt så påverkar det mer än vad punkten ovan kan göra. Företag kan – helt enkelt – inte riskera att något går sönder då det påverkar produktiviteten i allra högsta grad.

Mer om flytt kan du läsa på https://www.kontorsflyttstockholm.com/

Mäklare i Sundsvall – bostäder är alltid aktuellt

11 Nov 2022

Förr eller senare kommer dagen då du vill sälja din lägenhet. En mäklare i Sundsvall hjälper dig då att maximera din försäljning så att alla parter blir nöjda.

Den kan finnas hundratals anledningar till varför man flyttar. Lika många anledningar kan det säkerligen finnas till varför man flyttar just till Sundsvall. Att få andas den norrländska luften är naturligtvis en av dem. Många drömmer om att få se norrsken någon gång i sitt liv – i Sundsvall är det nästan vardagsmat om vintern.

Naturligtvis finns det dock antagligen lika många anledningar att flytta från Sundsvall. Myggen, mörkret, snön, kylan och att fotbollslaget GIF Sundsvall sällan lockar med någon framgång är allihop skäl att lämna staden. Kort sagt handlar det helt och hållet om ens egna preferenser.

Mäklare – säljer in din bostad

Med tanke på alla skäl att flytta både till och från Sundsvall torde med andra ord mäklarna i stan ha att göra. Vill du sälja lägenhet i Sundsvall borde det alltså inte vara så svårt, åtminstone inte om man får rätt hjälp. Och det är alltså en mäklare du ska vända dig till i sådant fall, om nu det budskapet inte gick hem.

Det är mäklarens uppgift att hjälpa dig att få så mycket betalt som möjligt om du kontaktar mäklarbyrån ur en säljares perspektiv. Det är också mäklarens uppgift att kunna sälja in bostaden till intresserade spekulanter. Då skulle han eller hon exempelvis kunna dra upp lockelserna om just norrsken och den norrländska friska luften.

Prioritera dig själv och anlita en städfirma i Täby

13 Sep 2022

Är du trött på att aldrig ha tid över så som du hade velat? Bara genom att låta en städfirma i Täby ta hand om städningen så kommer du ha mer tid över.

Dagarna går i ett. Fullt ös medvetslös, känns det som. Trots det hinner du aldrig med dig själv så mycket som du önskar. Så när du då har stunder över, då vill du inte lägga dem på att behöva städa. Den bästa saken du kan göra för dig själv, är att börja prioritera dig själv.

Välj bort de uppgifter du inte tycker är roliga och som du kan låta andra göra. Som till exempel städningen. Många tycker den är tråkig och den behöver dessutom göras regelbundet. Småplocket kommer du inte undan, men storstädningen i hemmet kan du slippa om du bara vill.

Städfirman tar alla ytor

Att verkligen städa ordentligt kan tyckas tråkigt, men det tycker inte en städfirma i Täby. Dessutom har de stora kunskaper om städning och känsla för det. Du kan spara på din tid och energi och lämna iväg allt med städningen istället. En städfirma är inte rädda för att ta i och städar ordentligt under hela den utsatta tiden.

Finns det tid över, så ger de gärna arbetet en liten extra touch och bäddar sängen fint. Eller skurar av ordentligt i bokhyllan. De jobbar effektivt under all den tiden ni har bestämt. Hur ofta de ska komma är upp till dig, men städfirman ger dig gärna rekommendationer om hur ofta och hur länge du bör ta hjälp av dem.

Förvara dina saker med magasinering på Lidingö

19 Apr 2022

Du som har mer saker än vad du har utrymme har bra möjligheter att hitta magasinering på Lidingö. Här finns flera aktörer som tar god hand om dina prylar.

Det kan finnas många anledningar till att du är i behov av magasinering på Lidingö. Kanske befinner du dig mellan boenden en tid. Kanske har du lämnat din villa till förmån för en mindre, och även mindre underhållskrävande, lägenhet. Att göra dig av med alla dina ägodelar kändes dock som ett föga lockande alternativ, och det är där magasineringen kommer in i bilden.

Väljer du rätt aktör kan du känna dig trygg med att dina saker förvaras som de ska. Ett seriöst företag ser till att lokalerna inte bara är försäkrade utan också uppvärmda. Besök gärna firmans lokaler för att med egna ögon inspektera miljön.

Ställ krav på magasinering på Lidingö

En annan sak som är viktig att tänka på med magasinering, är vad för typ av föremål andra kunder förvarar på samma plats. Att blanda bensinstinkande bildäck med din mormors handvävda linnedukar är en sämre idé. Du ska självklart be om att få ett magasin där dina saker är helt separerade från andras.

Det är också bra om du har fri tillgång till magasinet, så att du när som helst kan komma dit och rumstera om efter något du saknar. Bara för att du har magasinerat halva bohaget betyder det inte att du inte behöver alla dina prylar. Det är ju därför du har behållt dem, eller hur?

Flytta enklare med flyttstädning i Stockholm

26 Feb 2022

Det är så härligt när man flyttat och äntligen kommit på plats i det nya hemmet. Tyvärr tar det alldeles för lång tid innan man når dit. Med experter på flyttstädning i Stockholm går det snabbt.

Det finns alldeles för många moment att göra när man flyttar. Det är tungt och jobbigt på många olika sätt och vis. Det blir inte heller enklare av att man ska göra en riktigt noggrann städning heller. Kliniskt rent ska det vara överallt. Det innebär att man måste ner på knä och skrubba, städa bakom spisen, fixa avloppet, rengöra ugnen - ja allt man kan tänka sig. Alldeles för mycket för en person att göra ensam. Men för ett företag med flyttstädning i Stockholm är det inga problem, de har med sig kunnig personal som hjälper till att göra det.

Flyttstädning håller tiden

Att du känner dig trygg och nöjd är en hög prioritering. Du som kund sätts i första hand och företaget är noggrant med att sköta bestämmelser korrekt och försöker alltid hålla de tider som har bestämts. Det tar tid att göra en flyttstädning. Det är inget som är klart på bara några timmar, utan kan ta något dygn att göra. Hur lång tid det tar beror dock på hur stor ytan är, samt hur många det är som städar. Är det två personer tar det hälften av tiden än vad det gör med en. Att få hjälp med flyttstädningen är för många det bästa de har gjort under hela flytten.

← Äldre inlägg